Internetes bankkártyás fizetés bevezetése

A NAV 2019.06.06-án közleményt tett közzé az internetes bankkártyás fizetés bevezetéséről. Ez alapján 2019.06.05-től elérhetővé vált az internetes bankkártyás fizetési lehetőség. A rendelkezés jogszabályi hátterét az adóigazgatási eljárás részletszabályairól szóló 465/2017. (XII. 28.) Korm. rendelet 58. § (4) bekezdése adja, mely szerint a nem természetes személy adózók egyes fizetési kötelezettségeiket Elektronikus Fizetési és Elszámolási Rendszer-en (EFER) keresztül POS terminál útján is teljesíthetik.

A VPOS (virtuális POS) szolgáltatás használata a gazdálkodók számára az alábbi adónemek esetén biztosított:

  •          219 Adókártya kiadáshoz kapcsolódó igazgatási szolgáltatási díj
  •          221 Eljárási illetékhez kapcsolódó befizetések
  •         239 Egyszerűsített foglalkoztatásból eredő közteher befizetés
  •          302 Háztartási alkalmazott utáni regisztrációs díj
  •          521 Illetékek
  •          902 Importtermék általános forgalmi adó
  •          910 Uniós vámbevételek
  •          914 Regisztrációs adó
  •          956 Import jövedéki és energia adó
  •          957 Közigazgatási bírság

Az új fizetési lehetőség eBEV szolgáltatásként működik. A rendszer használatához ügyfélkapus regisztráció és megfelelő jogosultság szükséges à EGYKE adatlapon az EGYKE-2 lap F. blokk 11. pontja szerinti „Elektronikus Fizetési és Elszámolási Rendszeren (EFER) keresztül átutalással történő fizetéshez szükséges rendelkezés összeállítása, és internetes felületen történő bankkártyás fizetés (VPOS) indítása” jogosultság.

Az új fizetési megoldás nem igényel személyes megjelenést, a fenti adónemeken mutatkozó fizetési kötelezettségek egy összegben (egyetlen tranzakcióba összevonva) indíthatók el és a kapcsolódó tranzakciós költségek nem a gazdálkodót terhelik.

A szolgáltatást az alábbi módon lehet igénybe venni:

  •  az eBEV portálon keresztül az EFER/Megbízási csomagok menüpont alatt történő VPOS fizetési mód („üres VPOS rögzítő”), amelynél a megfelelő jogosultsággal rendelkező természetes személyek a képviselt gazdálkodóra vonatkozóan összeállíthatják a fenti adónemeken fennálló fizetési kötelezettségek kiegyenlítésére irányuló VPOS megbízási csomagokat és elindíthatják a hozzájuk kapcsolódó bankkártyás fizetési tranzakciót.
  • az eBEV portálon keresztül a SZOLGÁLTATÁSOK/Adószámla és pótlékadatok/Adószámlamenüpont alatt történő adószámla lekérdezéshez kapcsolódó VPOS fizetés lehetősége („CEF lekérdezéshez kapcsolódó VPOS fizetés”), amelynél a megfelelő jogosultsággal rendelkező természetes személyek a képviselt gazdálkodóra vonatkozóan a fenti adónemeken fennálló adószámla hátralékaik kiegyenlítésére a fizetési adatok megtekintését követően elindíthatják a hozzájuk kapcsolódó bankkártyás fizetési tranzakciót.

 

Varga Péter
Szakértő


 

Category Egyéb
Share :

Kedves Látogatónk, weboldalunk sütiket használ. Az Uniós törvények értelmében weboldalunk igénybevételéhez, kérlek engedélyezd a sütik használatát! További információ

A süti beállítások ennél a honlapnál engedélyezett a legjobb felhasználói élmény érdekében. Amennyiben a beállítás változtatása nélkül kerül sor a honlap használatára, vagy az "Elfogadás" gombra történik kattintás, azzal a felhasználó elfogadja a sütik használatát.

Bezárás